Sunday, January 10, 2010

~ Baju Nikah....alkisah ~

ok..kisah baju nikah saya..(~^)
sesungguhnya memang ia berbeza..dari segi warna..ngee~
kenapa x amik putih?
actually dah beli ok yg warne off white untuk nikah sebelum ni..

*imbas kembali*
saya nak cari kain shiffon putih beaded *x tau eja..* dia warna purple..tapi x jumpa..so end-up beli kain off-white..tapi dlm hati sebenarnya nak cari warna lain selain putih..ntah mcmane masa tu saya beli juga warna putih..so, bila dah balik tu terpk2 dlm kepala otak ni, kenapa x beli warna lain.....hmmmm....dah rasa menyesal..haha

*present*
so, semalam saya n tunang g la lg sekali kat kedai yg sama..konon nak cari kain baju melayu untuk wat hantran utk si tunang.. *alasan je tu..sebenarnya nak tgk kain nikah..*
tgk punya tgk..memang rambang mata la masa tu..berkenan kat kain warna kelabu *serius, memang cantik kaler tu*..tapi malangnya..kain tu x cukup meter..hmm..dulu masa nak beli kain nikah yg off-white pun, corak2 yg saya berkenan suma x cukup meter ok...nasib saya...

tgkla kain lain..tgk2, cantik juga kaler hitam beaded kaler biru..saya tanya la sa tu

me: kak, ada ke org nikah wat kaler hitam?
sa: ada..klu warne hitam ni biasanya yg lelaki akan amik kain kaler biru(ikut warne beaded)..pastu sulam kat baju letak warne hitam..
me: dlm kepala dah terbayang betapa cantiknya saya ni memakai baju itu..hahahaha...

saya part ni memang dah pening kepala..x tau nak pilih mana satu..nak amik warna hitam, takut nant x berani nak pakai time nikah nant pulak..pastu sa tu tunjuk pulak kain lace ni..terus dlm hati....WOWWW..warna yg sgt cantik..*klu bawah lampu memang sume nmpk cantik kan..hehe*

tunang saya pun ckp cantik..dia suruh amik kain tu..<---mest dia ni dah malas nak layan tunang yg x tau nak wat pilihan..ahaks..
tgk punya tgk..belek punya belek..teleng punya teleng..beli juga..
so, baju yg lagi satu kitaorg wat mcmane?...
tukar jadi hantaran.. n kitaorg akan pakai masa akak tunang nikah masa 26.6 nant.. secara x langsungnya..barang hantaran dari dia untuk saya telah selesai..


ni la baju nikah ku....

saya mest kumpul keberanian untuk pakai baju ni..hehe

12 comment:

sha said...

baju tu ok je hajar.
sy punya baju nikah nanti ni lagi dasat. dah la kaler gold pastu baju jawa yang seksi plak tu. tatau la cemana rupa nanti ;p

Azi3 said...

CANTIK hajar =P huhu beli kan aner? azie nk cr baju raya gak ini... huhu

Atiqah Adnan said...

cantik laa tu..
baju lagi simpleee..^^

Siti Hajar said...

fuchsia~ada gak member..hehe

azie~beli kat euro moda dtrn pahlawan..baju ni juga akan jadi baju raya ku nant..

tiqah~ni wat baju kurung je..mls nak wat yg fesyen..takut nant x pakai lagi, sayang la..

fana said...

nice!

k|ree said...

lawa la hajar...mine punya nampak kelam je..tapi, bila dah jadi pengantin..mesti nampak lawa...dun worry...:)

MyRule said...

Nice... warna dia nampak sweet :p

ryyhan said...

nice :)

hehe bloghopping and realised we share the same fav colour..purple..

slmt buat persiapan...

Siti Hajar said...

weee...x sabar nak pakai..:)

mama affan said...

cantik la kain tuh..ada warna pink..mmg kiut jer..huhu..

arfah said...

ok jew..kira baju adik beradik still peach kew?klu amek itam tuh mesti lg cantik..

Anonymous said...

nice..don wori..my housemate pn nak cr warna pink lembt..baju awak cantik sangat..saya dok survey warna cream, tp last night nampak warna klabu silver, cantik sangat..tp tak beli lg..huhu..tunggu dulu..if ada lg kain tu nanti, konfon destined for me..^_^
congrates ya ntuk awak..